מחשבת הפרשה: לחיות על קידוש ה' \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on מחשבת הפרשה: לחיות על קידוש ה' \\ הרב אריאל שחר

    מהו הרצון האמיתי שלך, וכיצד נחיה על קידוש ה'

    8:31
    10.05.24
    אתר קול חי No Comments on נתניהו לתקשורת אמריקנית: אם נצטרך להילחם לבד – נעשה זאת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בשעה שהוציאו את ר' עקיבא להריגה זמן קריאת שמע היה והיו סורקים את בשרו במסרקות של ברזל והיה מקבל עליו עול מלכות שמים אמרו לו תלמידיו רבינו עד כאן. אמר להם כל ימי הייתי מצטער על פסוק זה בכל נפשך אפילו נוטל את נשמתך אמרתי מתי יבא לידי ואקיימנו ועכשיו שבא לידי לא אקיימנו היה מאריך באחד עד שיצתה נשמתו באחד יצתה בת קול ואמרה אשריך ר"ע שיצאה נשמתך באחד:

    שאלת התלמידים אינה ברורה מה כוונה עד כאן? אם שאלתם על שכר ועונש של רבי עקיבא אם כן התשובה שענה רבי עקיבא  אינה קשורה לשאלה?

    למסור את הנפש על קידוש ה' ברגע אחד דבר חשוב הוא עד למאד ואשרי מי שמגיע לכזאת דרגה, לחיות על קידוש ה' חיים שלמים חשוב לא פחות ואולי אף יותר, מסיבה זו אנו מתפללים ומבקשים את זכויות עקידת יצחק בזכות אברהם אבינו: "ותיראה לפניך עקדה שעקד אברהם אבינו את יצחק בנו על גבי המזבח וכבש רחמיו לעשות רצונך בלבב שלם"  

    תלמידיו של רבי עקיבא שאל אותו הלא כל חייך היו חיים של מסירות נפש, בזכותך המשיך לימוד התורה בעם ישראל ומדוע אתה קרוא קריאת שמע בכזאת שמחה כאילו זה אכן המצב האידאלי שאליו אתה שואף הלא אם תמשיך לחיות תמלא את חייך בהרבצת תורה ובקיום המצוות ומדוע קריאת שמע נראית כאילו אתה רוצה בכך?

    ענה להם רבי עקיבא לחיות על קידוש ה' קדוש ונעלה יותר מלמות על קידוש ה', 'כל ימי' זכיתי לחיות על קידוש ה' כי לחיות על קידוש ה' זהו הדרגה הנעלית והגבוהה ביותר, ואך דרך החיים על קידוש ה' היא רק אם מבטלים את תאוות הגוף והרצון האישי גם זה הרוחני, לרצון ה'.

    הגעתי לדרגה זו כי חייתי על קידוש ה' גם כאשר בטלתי את רצוני הרוחני, על ידי שציירתי בנפשי לחיות על קידוש ה' כמו למות על קידוש ה'. ואכן כרגע זהו רצון ה', כרגע למות על קידוש ה' זהו המשך וחלק מהחיים על קידוש השם, כך ברגע אחד מסתכמים להם חיים שלמים של קידוש ה".

    מה הם חיים של קידוש ה'? לכל אחד מאתינו יש רגעים של חולשה ואו אז יש תירוצים שחלקם מקורם בעצלות וחלקם מתלבשים על רצונות רוחניים, ככלי למסירות נפש לחיות על קידוש ה' הקב"ה נתן לנו את כח הבחירה לדעת כי כאשר 'אני עייף' הכוונה ה'גוף שלי' עייף, או 'אני רוצה' הוא לא האני האמיתי.

    אפשר לחיות את חיי הנפש ולא את חיי הגוף, אם המשוואות בקבלת ההחלטות הגדולות והקטנות של חיינו, יהיו קשורות לרצון ה' ופחות לנוחות, שיקולי אגו, קבלת כבוד, והגדלת ההון העצמי. פשוט לשאול את עצמנו בכל רגע נתון האם המעשה המחשבה הדיבור והרצון שלי ברגע זה הוא חלק מרצון ה' או שמא לא.

    יש רגעים שמסכמים חיים שלמים כאלו שמעידים כי לעולם לא תוכל על מה ולמה אתה חי, כל עוד לא תדע על מה ולמה אתה מוכן למות, כך אפשר לחיות במסירות נפש על קידוש ה' ולנצל את החיים לעומק ולרוחב.

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות